tarcza antyryzysowa,  ZUS

Pułapki tarczy antykryzysowej

tarcza antykryzysowa - pułapki

Tarcza antykryzysowa obejmuje co raz większą grupę przedsiębiorców. Bez względu na to jakie daje wsparcie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem – nie często coś dostajemy, a tym bardziej od Państwa, dlatego korzystajmy ile się da. Niestety łatwo nabieramy się na slogany i uproszczenia podawane w TV czy internecie, gdzie pomoc wydaje się taka prosta i przyjazna.

Umorzenie składek ZUS dla przedsiębiorcy?

Super! można nie płacić przez 3 miesiące. Składasz wniosek i już. Ale czy masz świadomość jak to się odbije na Twojej działalności?

Składki ZUS – a raczej ich płacenie w terminie mają istotny wpływ na określenie wartości podatków. W tym przypadku przepisy COVID odnośnie ustalania zasad zaliczek podatku dochodowego się nie zmieniły.
Obowiązuje ogólna zasada: przy obliczaniu zaliczki na PIT od dochodów osiąganych przez przedsiębiorców mogą być uwzględniane składki zapłacone w roku podatkowym bezpośrednio na własne ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim współpracujących.

Reasumując:
Przedsiębiorco NIE zapłaciłeś ZUS’u za siebie, to licz się z tym, że zapłacisz wyższy podatek.

Kiedy umorzenie ZUS jest opłacalne?
Jeśli Twoja firma ponosi stratę lub nie osiągasz dochodów.

Jaka jest sytuacja w przypadku obliczania zaliczek na PIT od dochodów pracowników czy zleceniobiorców?

Tu się nic nie zmienia. Pracodawca /zleceniodawca, który korzysta ze zwolnienia z ZUS, jak do tej pory potrąca wartość składek (w części finansowanej pracownika /zleceniobiorcy) z wynagrodzenia. Różnica polega na tym, że nie przekazuje tych środków do ZUS – taka forma wsparcia dla przedsiębiorców.

2 komentarze